KBJsikring.dk
Ådalen
4
4520 Svinninge
TLF: +45 4029 2178
CVR: 13821844
For lejebetingelser se
længere nede.
Betaling
Du kan betale med VISA/Dankort eller
Mastercard.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit
kort, når varen afsendes.
Fragt
Leveringstiden for din ordre er 1-3
hverdage. KBJsikring.dk afsender varer med følgende: GLS – Erhverv, GLS –
Pakkeshop, DAO – Pakkeshop Fragten bliver beregnet ud fra vægt. Du vil kunne vælge
i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”. Du
vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og
hjem til dig. Se fragtpris under hver varer.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages
fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter
den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb,
men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste
vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode,
udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første
vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du
vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kim@kbjsikring.dk eller benytte
standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke
fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os
besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har
du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én
ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af
dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked
om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal
selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en
skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for:
Tågegeneratorer (alle typer)
Udgifterne til returnering af disse varer forventes
højst at koste: 200 kr. inkl. moms.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en
anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og
den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og
i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis
den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af
varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er
værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer
alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra
leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den
billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har
modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme
betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan
tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at
have returneret den.
Varen sendes til:
KBJsikring.dk
Ådalen
4
4520 Svinninge
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til
adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den
personligt på ovenstående adresse, men kun mod forudgående aftale.
Reklamationsret
Når du handler hos os som
forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har
reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er
berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller
et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for
”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to
måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er
reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes
tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så
vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
KBJsikring.dk
Ådalen
4
4520 Svinninge
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til
adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af
problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for
følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og
mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at
kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos KBJsikring.dk og opbevares i fem
år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre
virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger
på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med
databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig
beskyttelse.
Den dataansvarlige på KBJ-sikring.dk er Kim Bjørnstjerne Jetmar.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om
dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.
I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan
f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det
formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine
persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
kim@kbjsikring.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage
over dit køb, skal du kontakte Kim Bjørnstjerne Jetmar på mail:
kim@kbjsikring.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage
til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden
2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet
EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –
https://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular
udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres
gældende)
Til:
KBJsikring.dk
Ådalen 4
4520 Svinninge
Email: kim@kbjsikring.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten
gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende
varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt
den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens
navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens
adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens
underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis
formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d.
09-04-2019
Handelsbetingelser for leje af udstyr (abonnement)
Udgangspunktet for aftalen er i
første del af handelsbetingelserne, og fravigelserne er her:
Bindingsperiode
Bindingsperioden er 6
måneder.
Opsigelse
Opsigelse skal ske med 1 måneds
varsel til udgangen af en måned.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages
fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter
den dag, vi har lavet aftalen.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at
give os besked om, at du vil fortryd. Du kan sende en mail til kim@kbjsikring.dk eller benytte
standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit
køb, får du dine penge tilbage.
Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan
gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom
på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementet, der allerede er
leveret.
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage
fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører
pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt
andet.
Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du
ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på kim@kbjsikring.dk.
Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om
du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad
der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:
Levering af varer
Ved levering af varer har du
reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er
berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller
et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for
”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to
måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Træk på dit kort
Du kan til enhver
tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.
Du
kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer”
over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af
din aftale med kortudbyderen.